Jobba hos oss

Hitta meningen med arbetslivet

På Egnahemsbolaget har vi lyxen att känna meningsfullhet i vårt jobb, varje dag. En av anledningarna är att vi tänker lite annorlunda när vi bygger bostäder. Vårt uppdrag är att verka för blandade boendeformer i Göteborg och eftersom vi bygger småhus och bostadsrätter gör vi det mest i områden som domineras av hyresrätter.

Vårt långsiktiga mål är att bidra till minskade klyftor, ett mer jämlikt Göteborg och i förlängningen ett bättre samhälle. Att vi bygger i såväl uppgång som nedgång är också något som gör jobbet här extra meningsfullt.

Vi är en liten organisation, drygt 30 medarbetare, med korta beslutsvägar och högt i tak. Här får du snabbt ta eget ansvar med möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt kontor ligger i Hisings Backa, Göteborg och vi är en del av Framtidenkoncernen – en fastighetskoncern som ingår i Göteborgs Stad och är landets största bostadskoncern.

Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med personer som delar vår syn med att skapa och utveckla nya egna hem i Göteborg.

Välkommen att söka tjänsten som projektutvecklare eller byggprojektledare hos oss.

Se filmen om ”Vad är meningen med arbetslivet?” >>

 

Lediga jobb:

Kommunikationsansvarig

Som kommunikationsansvarig hos oss på Egnahemsbolaget hanterar du såväl vår interna kommunikation samt kommunikation med medborgare/grannar och media. Du arbetar proaktivt för att öka vår synlighet och tillgänglighet.

I våra bostadsprojekt ansvarar du för dialogarbete med grannar och omvärld. Där det är aktuellt är du också vår representant i olika kommunikationsråd tillsammans med externa parter. Din roll innehåller ett brett spann av arbetsuppgifter, såväl strategiska som operativa.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Driva ett strategiskt arbete för att öka omvärldens kännedom om oss genom pressmeddelanden, andra mediakontakter, events för B2B-kanaler, sociala medier osv.
  • Ansvara för vårt digitala kommunikationsverktyg MyNewsdesk
  • Framtagning av visst presentationsmaterial, t ex stödja medarbetare med argumentation till olika forum.
  • Delta i koncerngemensamma arbetsgrupper för kommunikatörer
  • Publicera relevant info på intranät, interna infoskärmar och vår hemsida
  • Ta fram content till sociala medier och vår hemsida
  • Vara bolagets presskontakt

Vi är en liten organisation, cirka 35 medarbetare varav sex på försäljningsavdelningen där du ingår, tillsammans med tre säljare, en säljsupport, en marknadsansvarig och en marknadskoordinator. Du kommer arbeta nära marknadsansvarig och marknadskoordinator. Vi är ett gott gäng med bra sammanhållning och stort engagemang. När det behövs försöker vi alla hjälpas åt. Det kan till exempel vara vid olika events. Vi behöver också kunna hjälpa varandra vid arbetstoppar.

Som du förstår behöver du gilla att arbeta brett med kommunikation såväl operativt som strategiskt. Du har relevant eftergymnasial utbildning inom kommunikation och har arbetat inom kommunikationsområdet i några år. Du har vana att driva kommunikationsuppdrag från start till mål och självklart är du en erfaren skribent som med lätthet kan målgruppsanpassa ditt budskap. Det är givetvis en stor fördel om du arbetat med kommunikation i bolag med starkt kundfokus och B2C, men också om du har erfarenhet av den kommunala/politiska världen.

Då vi har ett stort antal projekt där vi jobbar tillsammans som team är det självklart viktigt att du är kommunikativ, serviceinriktad och lyhörd mot dina kollegor och samarbetspartners och att du är självgående med en god inre kompass.

Välkommen att söka tjänsten med CV och personligt brev via jerrie.se. Har du frågor, kontakta gärna Helena Bruman, rekryteringskonsult tel. 0735-405262. Då vi arbetar med löpande urval och intervjuer ser vi gärna att du ansöker så snart som möjligt, men senast 31 mars. Skicka in din ansökan via denna länk.

Controller

Som controller på Egnahemsbolaget kommer du att ha en kombinerad roll där du dels arbetar som projektcontroller samtidigt som du arbetar på en mer övergripande nivå inom bolaget som ett stöd till ekonomichef.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Projektcontroller-analyser och uppföljning av byggprojekt tillsammans med projektledare
  • Bolagscontroller-analyser och uppföljning på övergripande nivå inom bolaget
  • Säkerställa att vi följer lagstiftning och uppdaterar oss på förändringar inom redovisningsområdet
  • Delaktig i bolagets budget- och prognosarbete
  • Delaktig vid månadsbokslut, kvartalsbokslut och årsbokslut.
  • Delaktig vid upprättande av årsredovisning
  • Moms- och skattefrågor
  • Utveckla rutiner och processer gällande redovisning för projekt och på bolagsnivå

Känner du igen dig på beskrivningen nedan?

För att passa i rollen tror vi att du har högskola- eller universitetsexamen inom ekonomi. I grunden har du minst fem års erfarenhet av kvalificerad redovisning och har arbetat inom projektinriktad verksamhet, med fördel inom bygg- och fastighetsbranschen där du följt upp projekt.  Att vara en kommunikativ lagspelare som levererar med hög kvalitet och att kan ta på dig stora eller små uppgifter är något vi värdesätter.  Du är engagerad, strukturerad, noggrann och har en analytisk förmåga.

Välkommen med din ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Jerrie. Välkommen med CV och personligt brev via jerrie.se. För frågor, kontakta rekryteringskonsult Helena Bruman, 0735–405262. Vi kommer att påbörja urval och intervjuer efter sista ansökningsdag som är den 31 januari, men vänta inte med din ansökan.

Bostädsrättsekonom

Med anledning av att vi ska bygga betydligt mer framöver behöver vi nu rekrytera en bostadsrättsspecialist. Som bostadsrättsspecialist är det du som bildar Egnahemsbolagets bostadsrättsföreningar och ansvarar för dess ekonomi, förvaltning och administration, bildar interimsstyrelse och driver den under byggtiden fram till överlämnande till den nya styrelsen. Där tar arbetet med att utbilda den nya styrelsen och samarbeta med den tills den är självgående vid. Utöver detta hanterar du en hel del ekonomiska frågor och utvecklingsfrågor.

Vi driver våra projekt i interna projektgrupper, där du ingår under olika faser. Där har du ett nära samarbete med framförallt våra projektledare och säljare, men också externa konsulter och givetvis bostadsköparna. Du får vara med från början i alla BRF-projekt och tycka till om och utveckla och påverka alltifrån bostäder till områdena runt omkring. Arbetet medför visst kvällsarbete och resor inom Göteborg. B-körkort krävs.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Upprätta kostnadskalkyler, ekonomiska planer och årsredovisningar
  • Driva interimsstyrelsen under byggnation fram till överlämnandet, samt förbereda och delta i stämmor
  • Utbilda och stötta den nytillsatta styrelsen och vara länken mellan den nybildade föreningen och Egnahemsbolaget
  • Upphandla och förhandla för finansiering av bostadsrättsföreningen.
  • Upphandla ekonomisk förvaltning och fastighetsförsäkring
  • Vara med på säljstarter och andra event och förklara vad det innebär att köpa och äga en bostadsrätt.
Känner du igen dig på beskrivningen nedan?

Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet av att arbeta med bostadsrättsekonomi, helst i nyproduktion, och alla de juridiska aspekter som hör till. Vi tror att du har ekonomisk högskoleutbildning eller likvärdigt.

Det viktigaste av allt i det här jobbet är att du kan ta människor. Du behöver gilla att arbeta med det pedagogiska uppdraget att utbilda nya bostadsrättsföreningar.  Mycket av arbete sker i samråd med dina kollegor och vi jobbar i tighta projektgrupper så det är viktigt att du gillar lagarbete.

Du har mycket kontakt med våra bostadsköpare efter tillträdena. Våra köpare kommer ofta från hyresrätt och det här är den första bostad de köper. Du behöver därför vara pedagogisk och ha tålamod. Dessutom behöver du vara strukturerad och noggrann, proaktiv och självständig, samt duktig på att uttrycka dig i tal och skrift. Erfarenhet av andra kulturer än den svenska är meriterande.

Nu är det bara att söka

I denna rekrytering samarbetar vi med Jerrie. Välkommen med CV och personligt brev via jerrie.se. För frågor, kontakta rekryteringskonsult Helena Bruman,0735–405262. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är den 31 mars.

 

Ansökan

Vi rekryterar löpande, så välkommen med din ansökan till egnahemsbolaget@egnahemsbolaget.se

Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×