Jobba hos oss

Hitta meningen med arbetslivet

På Egnahemsbolaget har vi lyxen att känna meningsfullhet i vårt jobb, varje dag. En av anledningarna är att vi tänker lite annorlunda när vi bygger bostäder. Vårt uppdrag är att verka för blandade boendeformer i Göteborg och eftersom vi bygger småhus och bostadsrätter gör vi det mest i områden som domineras av hyresrätter.

Vårt långsiktiga mål är att bidra till minskade klyftor, ett mer jämlikt Göteborg och i förlängningen ett bättre samhälle. Att vi bygger i såväl uppgång som nedgång är också något som gör jobbet här extra meningsfullt.

Vi är en liten organisation, drygt 30 medarbetare, med korta beslutsvägar och högt i tak. Här får du snabbt ta eget ansvar med möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt kontor ligger i Hisings Backa, Göteborg och vi är en del av Framtidenkoncernen – en fastighetskoncern som ingår i Göteborgs Stad och är landets största bostadskoncern.

Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med personer som delar vår syn med att skapa och utveckla nya egna hem i Göteborg.

Välkommen att söka tjänsten som projektutvecklare eller byggprojektledare hos oss.

Se filmen om ”Vad är meningen med arbetslivet?” >>

 

Lediga jobb:

Försäljningschef

Det händer mycket hos oss på Egnahemsbolaget och vi kommer inom kort säljstarta flera nya spännande bostadsprojekt. I samband med att en person lämnar rollen som försäljningschef och går vidare internt rekryterar vi nu hennes ersättare. Rollen omfattar ett brett ansvarsområde som spänner över försäljning, marknadsföring och kommunikation, med ett extra fokus på försäljning. Egnahemsbolaget har en uttalad målsättning att utveckla sälj- och marknadsarbetet samt öka kännedomen om bolaget. Som försäljningschef har du ett formellt personalansvar för en avdelning med sju medarbetare som arbetar inom försäljning, marknad och kommunikation. Du förväntas leda, stödja och följa upp medarbetarnas arbete kontinuerligt. Avdelningen har som uppdrag att sälja bostäder och förse projektorganisationen med marknadsanalyser och marknadsunderlag, utöver detta ansvarar avdelningen även för kommunikation och marknad, både internt och externt.  Du ingår också i ledningsgruppen och rapporterar till VD. Placering är på kontoret i Hisings Backa, Göteborg.

Egnahemsbolagets utmaning är att skapa blandade upplåtelseformer (ägande- och bostadsrätter) i områden med ensidiga upplåtelseformer och att som bolag öka attraktiviteten i dessa områden. Att som bolag få igång försäljningen av lägenheter och småhus i aktuella områden, få igång intresset och öka attraktiviteten. Det kommer krävas uppfinningsrikedom i att hitta olika säljkanaler.

Rollens huvudsakliga ansvarsområden:

  • Ansvara för styrning och ledning av avdelningen, ingå i ledningsgrupp och ha personalansvar för avdelningens sju medarbetare.  Arbeta med mål, vision och strategier och planering av aktiviteter.
  • Ansvara för att utveckla, förbättra och effektivisera processer inom marknadsanalys, marknadsundersökning, sälj- och inredningsprocess samt prissättning.
  • Ansvara för bolagets kommunikationsstrategi och varumärkesarbete, marknadsföringskanaler, omvärldsbevakning och marknadsaktiviteter i nära samarbete med avdelningen.
  • Ansvara för budget, prognos och ekonomisk uppföljning.

Du har lämplig eftergymnasial utbildning och erfarenhet av försäljning. Affärsförståelse och tidigare formellt personalansvar är ett krav, samt att du har branschkännedom genom bygg- och fastighetserfarenhet. För att lyckas i rollen har du ett stort intresse av att utveckla verksamhet och skapa affärer, samt är en tydlig och förtroendeingivande ledare.

Det är väldigt familjärt på Egnahemsbolaget med 35 engagerade medarbetare. För att trivas i rollen bör du vara öppen och social som person, ha viljan att samarbeta, söka samarbete och vara öppen för dialog. En struktur behövs, tydlig och organiserad, och samtidigt ha en innovativ förmåga.

I denna rekrytering samarbetar Egnahemsbolaget med Jerrie. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Helena Bruman på 0735-40 52 62. Vi vill ha din ansökan med CV och personligt brev senast  3 maj. Skicka in din ansökan via denna länk.

Byggprojektledare

Egnahemsbolaget söker Byggprojektledare som drivs av samhällsutveckling. Vårt uppdrag är att bygga i hela Göteborg och vi fokuserar på områden som domineras av hyresrätter för att vi vet att de stadsdelarna utvecklas positivt när det blir en större andel bostadsrätter och småhus. Att bidra till ett mer integrerat Göteborg gör vårt arbete meningsfullt!

Som Projektledare på Egnahemsbolaget driver du projekt från detaljplanens samrådsskede till färdigställt projekt. Du leder kollegor internt samt externt upphandlade entreprenörer och konsulter.

Du arbetar enligt kommunens gemensamma byggprocess och med upphandling enligt LOU. Projekten driver du självständigt men du har ett tätt samarbete med projektledarkollegor som stöttar varandra i arbetet samt med andra kollegor som är involverade i projekten.

Din bakgrund:

Vi söker dig som snabbt blir självgående i rollen och som tidigare arbetat inom bygg/fastighet. Du har vana av att arbeta med både helhet och samordning och av att leda andra i arbete. Du har:

  • Arbetat i likvärdig roll inom bygg/fastighetsbranschen, exempelvis som entreprenör/byggledare/platschef/projektledare
  • Byggingenjörsutbildning eller annan relevant utbildning/kunskap inom byggteknik
  • Erfarenhet av ekonomistyrning och förståelse för ekonomiska konsekvenser i projekt

Som person är du ansvarstagande och självgående samt trygg i att ta beslut. Du har social kompetens och är en diplomatisk kravställare. Din förmåga att samordna olika parter blir många gånger avgörande för projektets framgång. Du arbetar strukturerat och är en tydlig ledare som är affärsmässig, mål- och resultatorienterad.

Välkommen att söka tjänsten som projektledare hos oss!

I denna rekrytering samarbetar Egnahemsbolaget med Jerrie.se. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emma Sjösvärd på 0723-085 300. Vi vill ha din ansökan med CV och personligt brev senast 2e maj. Skicka in din ansökan via denna länk.

Säljkoordinator

Det händer mycket hos oss på Egnahemsbolaget. Framåt kommer vi att säljstarta flera nya bostadsprojekt och tillsätter nu en helt ny roll inom försäljningsavdelningen. För dig innebär det att i ett tajt säljteam fungera som ett administrativt och praktiskt stöd till säljarna för att underlätta deras arbete. Det kan handla om administrativa uppgifter i hela processen från säljfas till att kunderna flyttar in i sin bostad.  Mycket arbete sker administrativt i våra system inne på kontoret, men också till viss del praktiskt ute där vi bygger. Du är också delaktig i planering och genomförande av säljstarter och visningar. Arbete på kvällar och helger förekommer.

Inställning och person är viktigare än en exakt erfarenhet och bakgrund men att du tidigare har arbetat med administrativa uppgifter är ett krav. Har du erfarenhet från bygg/fastighetsbranschen så är det ett plus. Du trivs att stötta andra och har lätt för att hugga in där det behövs och att ta egna initiativ.  Du har lätt att arbeta i olika system och behärskar svenska i tal och i skrift.

Vi är en liten organisation, ca 35 medarbetare, med korta beslutsvägar och högt i tak. Vi är ett gott gäng så vi vågar utlova bra sammanhållning och stort engagemang.

Välkommen att söka tjänsten med CV och personligt brev via jerrie.se. Har du frågor, kontakta gärna Helena Bruman, rekryteringskonsult tel. 0735-405262. Sista ansökningsdag är den 14 april. Skicka in din ansökan via denna länk.

 

Ansökan

Vi rekryterar löpande, så välkommen med din ansökan till egnahemsbolaget@egnahemsbolaget.se

Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×