Jobba hos oss

Välkommen att höra av dig

Egnahemsbolaget har nyproduktion av småhus och bostadsrätter inom Göteborgs kommun. Våra rötter finns i egnahemsrörelsen och uppdraget är detsamma nu som för 80 år sedan – att bygga hållbara, trivsamma och prisvärda bostäder för göteborgare i alla stadsdelar. Vi tar ett särskilt ansvar för stadsdelar med ensidig upplåtelseform. Vi är en del av Framtidenkoncernen – en fastighetskoncern som ingår i Göteborgs Stad och är en av landets största fastighetsägare.

Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med personer som delar vår syn med att skapa och utveckla nya egna hem i Göteborg. Vi är en liten, platt organisation med korta beslutsvägar och högt i tak. Här får du snabbt ta eget ansvar med stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll.

 

Lediga jobb – Vi söker dig som vill arbeta som:

Säljare för nyproduktion av bostäder

Egnahemsbolaget bygger småhus och bostadsrätter inom Göteborgs kommun. Våra rötter finns i egnahemsrörelsen och uppdraget är detsamma nu som för 80 år sedan – att bygga bra och prisvärda bostäder för göteborgare i alla stadsdelar, och vi fokuserar på stadsdelar som domineras av hyresrätter. Egnahemsbolaget är en del av Framtidenkoncernen – en fastighetskoncern som ingår i Göteborgs Stad och är en av landets största fastighetsägare.

I rollen som säljare för Egnahemsbolagets nyproducerade bostäder har du ett brett uppdrag som sträcker sig från arbete i projektens tidiga skeden med att vara delaktig i att ta fram marknadsanalys och försäljningsmaterial, framtagning av försäljningsmål, till dialog med kund under hela säljprocessen från start till tillträde. Du har kontakt med kunder i tidigt intresseskede, vid utställningar, visningar, avtalstecknande och fram till avslutad affär. Du är våra kunders främsta kontaktperson och svarar på frågor som har med bostadsaffären att göra, t ex tillvalsfrågor, viss juridik eller hjälp med bankkontakt.

Arbetet som säljare kräver ett nära samarbete med projektavdelningen, som arbetar med utformning och byggnation av bostäderna, samt inredningskoordinatorer och marknadsavdelningen kring marknadsföringsmaterial och kommunikationsplaner för de bostäder du säljer.

Tjänsten är placerad på kontoret i Hisings Backa, Göteborg, och kräver körkort då du kommer att vara ute och träffa kunderna i samband med visningar m.m. Du kommer att ingå i marknads- och försäljningsteamet med för närvarande åtta personer.

Vi söker dig som är intresserad av bostadsfrågor samt trivs i kontakten med människor, både kunder och kollegor. Vi ser gärna att du har säljerfarenhet av nyproducerade bostäder och har kännedom om fastighetsjuridik och ekonomi. Arbetet kräver god administrativ förmåga.

Erfarenhet av arbete i, eller bakgrund från mångkulturell miljö är meriterande.

Du är initiativrik och målorienterad med förmåga att se och möta kunders behov. Erfarenhet av arbete i affärssystemet Vitec och e-postmarknadsföring i Apsis är meriterande. Det är familjär stämning på Egnahemsbolaget och för att trivas bör du vara öppen och social som person, ha viljan att samarbeta, söka samarbete och vara öppen för dialog.

Låter detta intressant? I denna rekrytering samarbetar Egnahemsbolaget med Jerrie. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Maria Hörnestam på 076-338 76 46. Vi vill ha din ansökan med CV och personligt brev senast 23 april.

Ansök här >>

 

Upphandlingsansvarig / Inköpare

Egnahemsbolaget bygger småhus och bostadsrätter inom Göteborgs kommun. Våra rötter finns i egnahemsrörelsen och uppdraget är detsamma nu som för 80 år sedan – att bygga bra och prisvärda bostäder för göteborgare i alla stadsdelar, och vi fokuserar på stadsdelar som domineras av hyresrätter. Egnahemsbolaget är en del av Framtidenkoncernen – en fastighetskoncern som ingår i Göteborgs Stad och är en av landets största fastighetsägare.

Upphandlingsansvarig har en central roll i Egnahemsbolagets arbete med inköps- och upphandlingsfrågor. Du ansvarar för anbudsförfrågningar, utvärderingar, beställningar samt upprättande av kontrakt tillsammans med projektledarna. Även upphandling/förnyad konkurrensutsättning av konsulttjänster kommer att ingå, samt för bolagets räkning sammanställa och upphandla andra typer av varor och tjänster.

Du är också ansvarig för att säkerställa att rutiner i inköpsprocessen följs och att dokumentationen som stöder rutinerna är relevant och uppdaterad.

Som upphandlingsansvarig kommer du att ha en aktiv roll i våra projekt och projektgrupper.

Vi söker dig som har flera års erfarenhet från kvalificerat inköpsarbete och större upphandlingar. Du har relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande kunskaper. För att lyckas i rollen har du dokumenterat goda kunskaper om LOU (lagen om offentlig upphandling), erfarenhet från entreprenadupphandlingar inom bygg och fastighet, god administrativ kompetens och ett tydligt sätt att kommunicera med din omgivning.

Som person är du mål- och affärsinriktad med helhetssyn och analytisk förmåga. Både förmågan att samarbeta och driva självständigt arbete är avgörande egenskaper.

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev via jerrie.se. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 23 april. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Maria Hörnestam, 076-338 76 46.

Ansök här >>

Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×