Jobba hos oss

Hitta meningen med arbetslivet

På Egnahemsbolaget har vi lyxen att känna meningsfullhet i vårt jobb, varje dag. En av anledningarna är att vi tänker lite annorlunda när vi bygger bostäder. Vårt uppdrag är att verka för blandade boendeformer i Göteborg och eftersom vi bygger småhus och bostadsrätter gör vi det mest i områden som domineras av hyresrätter.

Vårt långsiktiga mål är att bidra till minskade klyftor, ett mer jämlikt Göteborg och i förlängningen ett bättre samhälle. Att vi bygger i såväl uppgång som nedgång är också något som gör jobbet här extra meningsfullt.

Vi är en liten organisation, drygt 30 medarbetare, med korta beslutsvägar och högt i tak. Här får du snabbt ta eget ansvar med möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt kontor ligger i Hisings Backa, Göteborg och vi är en del av Framtidenkoncernen – en fastighetskoncern som ingår i Göteborgs Stad och är landets största bostadskoncern.

Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med personer som delar vår syn med att skapa och utveckla nya egna hem i Göteborg.

Välkommen att söka tjänsten som projektutvecklare eller byggprojektledare hos oss.

Se filmen om ”Vad är meningen med arbetslivet?” >>

 

Lediga jobb:

Controller

Som controller på Egnahemsbolaget kommer du att ha en kombinerad roll där du dels arbetar som projektcontroller samtidigt som du arbetar på en mer övergripande nivå inom bolaget som ett stöd till ekonomichef.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Projektcontroller-analyser och uppföljning av byggprojekt tillsammans med projektledare
  • Bolagscontroller-analyser och uppföljning på övergripande nivå inom bolaget
  • Säkerställa att vi följer lagstiftning och uppdaterar oss på förändringar inom redovisningsområdet
  • Delaktig i bolagets budget- och prognosarbete
  • Delaktig vid månadsbokslut, kvartalsbokslut och årsbokslut.
  • Delaktig vid upprättande av årsredovisning
  • Moms- och skattefrågor
  • Utveckla rutiner och processer gällande redovisning för projekt och på bolagsnivå

Känner du igen dig på beskrivningen nedan?

För att passa i rollen tror vi att du har högskola- eller universitetsexamen inom ekonomi. I grunden har du minst fem års erfarenhet av kvalificerad redovisning och har arbetat inom projektinriktad verksamhet, med fördel inom bygg- och fastighetsbranschen där du följt upp projekt.  Att vara en kommunikativ lagspelare som levererar med hög kvalitet och att kan ta på dig stora eller små uppgifter är något vi värdesätter.  Du är engagerad, strukturerad, noggrann och har en analytisk förmåga.

Välkommen med din ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Jerrie. Välkommen med CV och personligt brev via jerrie.se. För frågor, kontakta rekryteringskonsult Helena Bruman, 0735–405262 (nås lättast efter den 10 januari). Vi kommer att påbörja urval och intervjuer efter sista ansökningsdag som är den 31 januari, men vänta inte med din ansökan.

Bostädsrättsspecialist

Arbetsbeskrivning:

Med anledning av att vi ska bygga betydligt mer framöver behöver vi nu rekrytera en bostadsrättsspecialist. Som bostadsrättsspecialist är det du som bildar Egnahemsbolagets bostadsrättsföreningar och ansvarar för dess ekonomi, förvaltning och administration, bildar interimsstyrelse och driver den under byggtiden fram till överlämnande till den nya styrelsen. Där tar arbetet med att utbilda den nya styrelsen och samarbeta med den tills den är självgående vid. Utöver detta hanterar du en hel del ekonomiska frågor och utvecklingsfrågor.

Vi driver våra projekt i interna projektgrupper, där du ingår under olika faser. Där har du ett nära samarbete med framförallt våra projektledare och säljare, men också externa konsulter och givetvis bostadsköparna. Du får vara med från början i alla BRF-projekt och tycka till om och utveckla och påverka alltifrån bostäder till områdena runt omkring. Arbetet medför visst kvällsarbete och resor inom Göteborg. B-körkort krävs.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Upprätta kostnadskalkyler, ekonomiska planer och årsredovisningar
  • Driva interimsstyrelsen under byggnation fram till överlämnandet, samt förbereda och delta i stämmor
  • Utbilda och stötta den nytillsatta styrelsen och vara länken mellan den nybildade föreningen och Egnahemsbolaget
  • Upphandla och förhandla för finansiering av bostadsrättsföreningen.
  • Upphandla ekonomisk förvaltning och fastighetsförsäkring
  • Vara med på säljstarter och andra event och förklara vad det innebär att köpa och äga en bostadsrätt.
Känner du igen dig på beskrivningen nedan?

Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet av att arbeta med bostadsrättsekonomi, helst i nyproduktion, och alla de juridiska aspekter som hör till. Vi tror att du har ekonomisk högskoleutbildning eller likvärdigt.

Det viktigaste av allt i det här jobbet är att du kan ta människor. Du behöver gilla att arbeta med det pedagogiska uppdraget att utbilda nya bostadsrättsföreningar.  Mycket av arbete sker i samråd med dina kollegor och vi jobbar i tighta projektgrupper så det är viktigt att du gillar lagarbete.

Du har mycket kontakt med våra bostadsköpare efter tillträdena. Våra köpare kommer ofta från hyresrätt och det här är den första bostad de köper. Du behöver därför vara pedagogisk och ha tålamod. Dessutom behöver du vara strukturerad och noggrann, proaktiv och självständig, samt duktig på att uttrycka dig i tal och skrift. Erfarenhet av andra kulturer än den svenska är meriterande.

Nu är det bara att söka

I denna rekrytering samarbetar vi med Jerrie. Välkommen med CV och personligt brev via jerrie.se. För frågor, kontakta rekryteringskonsult Helena Bruman,0735–405262 (nås lättast efter den 10 januari). Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är den 31 januari.

Chef till utvecklingsavdelningen

I takt med att Egnahemsbolagets projektvolym och verksamhet växer så justerar och renodlar vi vår organisation. Vi söker nu en Chef för den nybildade utvecklingsavdelningen.

Arbetsbeskrivning:

Som chef för avdelningen kommer du att ha personal- och budgetansvar för 6 st medarbetare, alla med utvecklingsansvar inom sina områden.

Du ingår i Bolagets ledningsgrupp, som består av de 3 övriga avdelningscheferna, bolagets upphandlingsansvarige samt VD. I ledningsgruppen förväntas du ta en aktiv roll i bolagets strategiska utveckling. Du rapporterar direkt till bolagets VD.

Du förväntas leda och utveckla din avdelning till att ligga i framkant inom beslutade inriktningsområden.

I ditt arbete ingår också Bolagets affärsutveckling, med inriktning på skapande och utveckling av bolagets olika affärsmodeller.

Kvalifikationer:

Du ska ha relevant akademisk examen samt minst 5 års erfarenhet som ledare och chef inom branschen.

Personliga egenskaper:

Vi ser gärna att du är strukturerad och analytisk som person. Då arbetet är mångfacetterat och ofta kräver att du klarar av att vara engagerad i flera parallella arbeten och uppgifter, så är stresstålighet och förmåga till helhetssyn egenskaper som vi värdesätter högt.

Ansökan information:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi rekommenderar dig att söka snarast möjligt då vi tillämpar löpande urval. Tillträde sker efter överenskommelse.

Ansökan skickas till Vd Mikael Dolietis: mikael.dolietis@egnahemsbolaget.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansökan

Vi rekryterar löpande, så välkommen med din ansökan till egnahemsbolaget@egnahemsbolaget.se

Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×