Egnahemsbolaget har fått en ny kostym
Under det senaste året har vi på Egnahemsbolaget utvecklat vårt varumärke och vår visuella identitet så att de passar ännu bättre med våra kärnvärden, vår vision och vår mission.
– Våra kärnvärden är att vara möjliggörande, omtänksamma, inspirerande och ansvarstagande. Det vill vi ska märkas i vår kommunikation. Från färger, bilder och illustrationer till hur vi skriver och pratar – allt ska ge en känsla av stabilitet och värme, samtidigt som vi visar att vi är tydliga och unika, säger Annika Mayer, kommunikationsansvarig på Egnahemsbolaget, och fortsätter:
– Vi vill upplevas som trygga, trevliga och inspirerande – precis som ett hem. För att hemma är bäst!
Du kan se vår nya visuella identitet här på hemsidan. Men under hösten syns den även på spårvagnar, bussar och skyltar runt om i Göteborg.
– Vi är väldigt stolta över vår nya varumärkeskostym och vill visa upp den för omvärlden. Förhoppningen med kampanjen är att fler göteborgare ska lära känna oss och vårt uppdrag: att bygga hem som fler har råd att köpa, säger Erik Windt-Wallenberg, vd på Egnahemsbolaget.
Här kan du läsa mer om oss på Egnahemsbolaget!